Dacia electrică șocant de ieftină: cât ar costa prima mașină „verde” românească

de: Daniel Ștefan
24 02. 2019

Dacia electrică va deveni realitate în viitorul apropiat și a fost dezvăluit și un preț de pornire. Brandul românesc nu poate rata și alte ocazii de a produce vehicule electrice, mai ales că Renault are experiență de mulți ani în domeniu.

N-avem încă mașina Dacia electrică, dar avem măcar o idee despre prețul de pornire al acesteia. Și, nu e deloc mare, așa cum te-ai fi așteptat.

Informațiile vin de la publicația britanică Car Keys, care anunță că Dacia va lansa pe piață în cel mult doi ani de acum cel puțin un model de vehicul electric.

Anul acesta, este prea devreme să vezi în showroom-uri vreo versiune electrică făcută în fabrica de Mioveni. Poate doar vreo transformare reușită, cum ai mai văzut până acum. Cel mai probabil, prin 2020 ai putea să te aștepți să te așezi la volanul unei mașini Dacia electrică. Până atunci, te poți înscrie în programul Rabla 2019 pe site-ul Dacia.

Brandul de la Mioveni nu excelează la capitolul modele noi. Diversificarea lor cu Sandero și Duster a fost cu adevărat surprinzătoare în urmă cu câțiva ani (la fel și cele utilitare), așa că viitoarea mașină electrică va fi aleasă tot dintre cele trei modele actuale, care sunt și cele mai populare. Dar, nu se știe dacă Dacia va lansa Logan, Sandero sau Duster electric. Ori una dintre ele, ori, în cel mai fericit caz, câte una din fiecare.

Președintele Dacia pe Europa, Jean Christophe Kluger, declara încă din 2017 că producătorul franco-român va continua să ofere mașini „șocant de ieftine” chiar și dacă vor fi electrice. Prin urmare, viitoarea Dacia electrică va avea un preț de pornire de puțin peste 11.500 de euro.

Compania noastră va împrumuta toată tehnologia de la Renault, mai exact, de la modelul ZOE, cel mai accesibil și mai bun vehicul electric oferit în acest moment de producătorul francez. Asta înseamnă că Dacia electrică va fi echipată cu o baterie Z.E.40, care-i va oferi o autonomie de cca. 300 de kilometri, dar depinde de stilul fiecăruia de condus și de sarcinile la care e supusă mașina.